فراخوان ارائه طرح‌ برای برگزاری کارگاه‌های پیشنهادی «کنفرانس بین المللی مبارزه با فساد ۲۰۲۴»

  • ۱۶ دی ۱۴۰۲
  • 4
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: علی حسن‌زاده
  • لینک کوتاه:

کنفرانس بین‌المللی مبارزه با فساد ۲۰۲۴ از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ ژوئن سال ۲۰۲۴ مصادف با ۲۹ خرداد لغایت اول تیر ماه سال ۱۴۰۳ به میزبانی شهر ویلنیوس، پایتخت لیتوانی برگزار خواهد شد. شعار این دوره «مقابله با تهدیدات جهانی: […]

فراخوان ارائه طرح‌ برای برگزاری کارگاه‌های پیشنهادی «کنفرانس بین المللی مبارزه با فساد ۲۰۲۴»

کنفرانس بین‌المللی مبارزه با فساد ۲۰۲۴ از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ ژوئن سال ۲۰۲۴ مصادف با ۲۹ خرداد لغایت اول تیر ماه سال ۱۴۰۳ به میزبانی شهر ویلنیوس، پایتخت لیتوانی برگزار خواهد شد. شعار این دوره «مقابله با تهدیدات جهانی: اتحاد برای سلامت اداری» انتخاب شده است. در این کنفرانس تصمیم‌گیران، فعالان، روزنامه‌نگاران، گروه‌های مدنی و فعالان اقتصادی از بیش از ۱۴۰ کشور جهان گرد هم می‌آیند.

در این کنفرانس بیش از ۶۰ کارگاه (workshop) در موضوعات مختلف در حوزه سلامت اداری و مبارزه با فساد فعالیت خواهند داشت. نحوه ساماندهی این کارگاه‌ها توسط مردم عادی است به طوری که دبیرخانه این کنفرانس از افراد دغدغه مند به این حوزه از سراسر جهان دعوت کرده است در صورت داشتن طرح و ایده یا تجربه (موفق یا شکست خورده) در زمینه مبارزه با فساد پیشنهادات خود را جهت شکل گیری کارگاه‌های این کنفرانس ارسال نمایند.

در ادامه این یادداشت توضیح مختصری از این کنفرانس و نیز نحوه ارسال پیشنهادات برای کارگاه ارائه شده است.

 

درباره کنفرانس‌های IACC

کنفرانس بین‌المللی مبارزه با فساد (به انگلیسی International Anti-Corruption Conference) که به اختصار با نام IACC شناخته می‌شود، اصلی‌ترین انجمن جهانی است که سران دولت‌ها، اعضای جامعه مدنی، بخش خصوصی و سایر اقشار جامعه را گرد هم می‌آورد تا با چالش‌های در حال گسترش فساد مبارزه کنند. اولین دوره این کنفرانس درسال ۱۹۸۳در واشنگتن ایالات متحده برگزار گردیده و از آن زمان تا کنون هر دو سال در شهرهای مختلف جهان برگزار میگردد. دوره قبلی این رویداد سال ۲۰۲۲ در واشنگتن ایالات متحده برگزار گردید و پیش از آن نیز در سال ۲۰۲۰ سئول پایتخت کره جنوبی از این رویداد جهانی میزبانی کرد. در دوره‌های اخیر به طور میانگین بالغ بر  ۲۰۰۰ نفر از بیش از ۱۴۰ کشور جهان در این رویداد شرکت کرده و به بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای مبارزه با فساد پرداخته‌اند.

 

IACC  اقدام به گسترش فعالیت‌های مبارزه با فساد از طریق افزایش آگاهی عمومی و بحث و گفتوگو می‌نماید. این کنفرانس تبادل نظر، تقویت شبکه‌های ارتباطی و مبادله تجارب جهانی را تسهیل می‌کند. فرایند یادگیری و مهارت افزایی در این کنفرانس آمیزه‌ای از آموزش های نظری و یادگیری از تجارب موفق و نیز شکست خورده سایر کشورها و نهادها است که برای افزایش کارآمدی و اقدام عملی در راستای مبارزه با فساد لازم است.

 

  • چه کسانی میتوانند برای شرکت در کنفرانس اقدام کنند؟

هر فردی که علاقه‌مند به حوزه مبارزه با فساد است، می‌تواند اقدام به ثبت نام برای شرکت در کنفرانس نماید. به طور میانگین در هر دوره حدود ۱۵۰۰ نفر در این کنفرانس شرکت می‌کنند. اگرچه در دوره‌های اخیر این تعداد رشد داشته، به طوری که در دوره قبلی که در ایالات متحده برگزار شد ۳۰۰۰ نفر در کنفرانس شرکت کردند.

 

  • شرکت کنندگان کنفرانس از چه طیفی هستند؟

همانطور که گفته شد هر فردی در صورت ثبت نام در وبسایت همایش می‌تواند در  کنفرانس شرکت کند. از جمله اهداف اساسی این کنفرانس این است که افراد مختلف از طیف‌های وسیع و متنوع شامل فعالان اجتماعی، تشکل‌های غیر انتفاعی، سیاستگذاران رده بالا، فعالان اقتصادی و چهره‌های دانشگاهی در آن شرکت می‌کنند تا دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را درباره روش‌ها و تعهدات مشترک پیرامون مبارزه با فساد بیان کرده و با یکدیگر به اشتراک گذارند.

 

  • سازمان‌دهنده کنفرانس بین‌المللی مبارزه با فساد (IACC) چه کسانی هستند؟

کنفرانس بین‌المللی مبارزه با فساد توسط شورای IACC و سازمان «شفافیت بین الملل» با مشارکت کشورهای میزبان‌های برگزار می‌شود. کشور میزبان شامل دولت میزبان و شرکای محلی عضو جامعه مدنی است، که معمولاً یک همکار ملی یا رابط شفافیت بین الملل در کشور مربوطه است.

 

نحوه ارائه طرح برای کارگاه

بدینوسیله از همه علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا پیشنهادات خود را برای برگزاری کارگاه برای رویداد حضوری در ویلنیوس، لیتوانی ارسال کنند. مهلت ارسال پیشنهادات تا ۱۵فوریه ۲۰۲۴ مطابق با ۲۶ بهمن ماه سال ۱۴۰۲است. نحوه ارسال پیشنهادات نیز تنها به صورت اینترنتی و از طریق ارسال فرم (که در زیر آورده شده است) به صورت آنلاین امکانپذیر است.

پس از پر کردن و ارسال فرم از طریق لینک مربوطه (گزینه SUBMIT WORKSHOP PROPOSAL) در صورتی که فرم شما با موفقیت ارسال شده باشد، به صورت خودکار، یک نسخه رونوشت از طرح خود را از طریق ایمیل دریافت خواهید کرد. جهت سهولت در نگارش پروپوزال خود می‌توانید یک نسخه از فرم پروپوزال کارگاه را در قالب word یا pdf دانلود کنید.