«من شهردارم»: دعوت از شهروندان تهرانی برای تعیین اولویت‌ پروژه‌ها

  • ۱۷ دی ۱۴۰۱
  • ۱ دقیقه زمان مطالعه
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: شفافیت برای ایران
  • لینک کوتاه:

امیر شهرابی، مدیرکل برنامه‌ و بودجه شهرداری تهران در خصوص طرح «من شهردارم» گفت: اکنون باهدف مردمی‌سازی اداره شهر، به‌دنبال مشارکت‌دادن مردم در موضوعات مرتبط با مدیریت شهری هستیم تا زمینه اجراشدن این ابرپروژه را فراهم کنیم. در این روزها، […]

«من شهردارم»: دعوت از شهروندان تهرانی برای تعیین اولویت‌ پروژه‌ها

امیر شهرابی، مدیرکل برنامه‌ و بودجه شهرداری تهران در خصوص طرح «من شهردارم» گفت: اکنون باهدف مردمی‌سازی اداره شهر، به‌دنبال مشارکت‌دادن مردم در موضوعات مرتبط با مدیریت شهری هستیم تا زمینه اجراشدن این ابرپروژه را فراهم کنیم. در این روزها، نزدیک به ۲هزار طرح محلی و منطقه‌ای به‌نظرسنجی گذاشته شده است تا شهروندان بتوانند در انتخاب، اولویت‌بندی و حتی پیشنهاد پروژه‌های جدید نقش داشته باشند. در نهایت پروژه‌هایی که بیشترین امتیاز را به‌دست بیاورند در چارچوب لایحه بودجه ۱۴۰۲شهرداری تهران، به شورای شهر ارائه خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران نیز در روز شنبه، ۱۷ دی ماه، اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح «من شهردارم» تا امروز بالغ بر ۳۳۰ هزار شهروند در نظرسنجی این طرح شرکت کرده‌اند و با توجه به درخواست مناطق و با توجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها و کارهای تبلیغاتی صورت گرفته و همچنین با موافقت آقای زاکانی شهردار تهران طرح من شهردارم تا ۲۲ دی ماه تمدید شد.
در طرح من شهردارم، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بالغ بر ۲ هزار پروژه محلی برای سال آینده اعتبار تعیین شده است.

ضمن قدردانی از شهرداری تهران برای اجرای طرح بودجه‌ریزی مشارکتی، امیدواریم شهرداری تهران، با ارائه گزارش‌های دقیق، میزان مشارکت مردم در این طرح و پروژه‌های مصوب شده از این طریق را نیز به صورت شفاف اعلام کند.

موشن گرافیک توضیحات طرح من شهردارم:

 

توضیحات مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تهران:

دسترسی به سامانه من شهردارم

اطلاعات بیشتر در خصوص تجربه‌های جهانی بودجه‌ریزی مشارکت