اعلام راهیافتگان به مرحله نهایی جایزه ملی سیاستگذاری؛ راهیابی چهار پروژه از اندیشکده شفافیت برای ایران به مرحله نهایی

  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
  • 2
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: علی حسن‌زاده
  • لینک کوتاه:

دومین جایزه ملی سیاستگذاری مرحله دوم خود را از ۱۴ آذر تا ۲۶ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ به پایان رساند. در این بازه زمانی ۱۲۲ پروژه از ۶۴ اندیشکده طی ۴ محور و در قالب ۳۲ پنل موضوعی ارائه و […]

اعلام راهیافتگان به مرحله نهایی جایزه ملی سیاستگذاری؛ راهیابی چهار پروژه از اندیشکده شفافیت برای ایران به مرحله نهایی

دومین جایزه ملی سیاستگذاری مرحله دوم خود را از ۱۴ آذر تا ۲۶ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ به پایان رساند. در این بازه زمانی ۱۲۲ پروژه از ۶۴ اندیشکده طی ۴ محور و در قالب ۳۲ پنل موضوعی ارائه و ارزیابی شدند. در این مرحله داوری و ارزیابی پروژه‌ها توسط کمیته علمی سه نفره متشکل از اساتید مجرب و صاحب نظران هر موضوع انجام شد. اعضای کمیته علمی پنل با توجه به ارائه هر پروژه به شاخص‌های ارزیابی تدوین شده امتیازی بین صفر تا ده اعطا کردند. در نهایت انتخاب برگزیدگان هر پنل به اجماع کمیته علمی پنل واگذار شده بود. بدین صورت که در انتهای هر پنل پس از شور و مشورت داوران پروژه یا پروژه‌های برتر انتخاب و معرفی شدند. در پایان ۴۲ پروژه از ۳۰ اندیشکده به مرحله سوم و نهایی دومین جایزه ملی سیاستگذاری راه یافتند.

در محور «تولید و توسعه محصول» از میان ۱۵ پروژه از ۱۱ اندیشکده، درنهایت ۵ پروژه از ۴ اندیشکده به مرحله سوم راه یافتند. در پنل سامانه‌های اداری و حکمرانی، پروژه «سامانه جمع نویسی برای سازمان اداری و استخدامی کشور» از اندیشکده شفافیت برای ایران رتبه اول را کسب نموده و به مرحله نهایی راه یافت. همچنین در پنل محصولات رسانه‌ای و آموزشی نیز پروژه «معجزه شفافیت برای ایران» از اندیشکده شفافیت برای ایران به مرحله نهایی راه یافت.

در محور «بینشی و اندیشه‌ای» از میان ۶۵ پروژه از ۲۹ اندیشکده، درنهایت ۴ پروژه از ۴ اندیشکده به مرحله سوم راه یافتند. در پنل مبانی حکمرانی، پروژه «تعارض در بخش عمومی» از اندیشکده شفافیت برای ایران رتبه اول را کسب نموده و به مرحله نهایی راه یافت.

در محور «استراتژیک و راهبردی» از میان ۲۷۸ پروژه از ۸۴ اندیشکده، درنهایت ۲۰ پروژه از ۱۷ اندیشکده به مرحله نهایی راه یافتند. در پنل تحول حکمرانی، پروژه «شناسایی موقعیت‌های تعارض منافع در حوزه مالیات» از اندیشکده شفافیت برای ایران رتبه اول را کسب نموده و به مرحله نهایی راه یافت.

بدین ترتیب از مجموع ۵ پروژه برگزیده «اندیشکده شفافیت برای ایران» ۴ پروژه موفق به راهیابی به مرحله نهایی دومین جایزه ملی سیاستگذاری شدند.