انتشار داده‌های شیوه توزیع کمک‌های بین‌المللی در کشور (در قالب اکسل)

  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
  • ۱ دقیقه زمان مطالعه
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: شفافیت برای ایران
  • لینک کوتاه:

آقای علی‌رضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت، این جدول را که لیست توزیع کشوری کمک‌های بین‌المللی در خصوصی بیماری کووید ۱۹ است را در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد. انتشار این اطلاعات، بسیار قابل تقدیر و پسندیده است و […]

انتشار داده‌های شیوه توزیع کمک‌های بین‌المللی در کشور (در قالب اکسل)

آقای علی‌رضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت، این جدول را که لیست توزیع کشوری کمک‌های بین‌المللی در خصوصی بیماری کووید ۱۹ است را در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد.

انتشار این اطلاعات، بسیار قابل تقدیر و پسندیده است و این انتظار می‌رود که داده‌ها و اطلاعات دیگری از شیوه مدیریت این ویروس نیز منتشر شود، اما جای سؤال دارد که چرا با انتشار این داده‌ها به صورت غیراستاندارد، اجازه استفاده‌ از آن‌ها داده نمی‌شود.

داده‌ها فقط در صورتی قابلیت تجزیه و تحلیل و استفاده دارند که حداقل در قالب اکسل منتشر شوند. انتشار داده‌ها به صورت عکس، صرفاً جنبه رسانه‌ای دارد و هیچ استفاده‌ دیگری از آن نمی‌شود.

با توجه به اهمیت نحوه انتشار و ترویج این موضوع در میان مردم و مطالبه‌گری آن‌ها از مسئولین، اندیشکده شفافیت برای ایران، با تبدیل داده‌های منتشر شده توسط وزارت بهداشت به فایل اکسل، این داده‌ها را به صورت استاندارد در اختیار مردم قرار می‌دهد.

دانلود فایل اکسل