چگونه از نامزدهای انتخاباتی خود شفافیت را مطالبه کنیم

  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
  • ۱ دقیقه زمان مطالعه
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: شفافیت برای ایران
  • لینک کوتاه:

مجلس شورای اسلامی تبلور مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه‌ی خطیر ریل‌گذاری برای حرکت کشور و نظارت بر این حرکت را به وسیله‌ ابزار قانون‌گذاری و نظارت بر عهده دارد؛ اولین قدم برای تشکیل مجلسی مطلوب […]

چگونه از نامزدهای انتخاباتی خود شفافیت را مطالبه کنیم

مجلس شورای اسلامی تبلور مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه‌ی خطیر ریل‌گذاری برای حرکت کشور و نظارت بر این حرکت را به وسیله‌ ابزار قانون‌گذاری و نظارت بر عهده دارد؛ اولین قدم برای تشکیل مجلسی مطلوب و کارآمد، انتخاب افرادی لایق و شایسته است. بهترین مسیر برای شناخت افراد اصلح، معرفی داوطلبان نمایندگی مجلس از طریق انتشار اطلاعات مربوط به کاندیداها، درکنار شکل‌گیری فضای سالم انتخاباتی به وسیله‌ی شفافیت منابع و هزینه‌های انتخاباتی است.

آن‌دسته از کاندیدا‌‌هایی که دانستن را حق مردم می‌دانند و دغدغه‌ی شکل‌گیری مجلسی کارآمد، برای حل مشکلات کشور را دارند می‌توانند با این پویش همراه شوند. پیوستن به پویش شفافیت داوطلبانه با ارائه اطلاعات در شاخص‌‌های ذکرشده در میثاق‌نامه، منجر به شکل‌گیری فضای انتخاباتی سالم‌تر و ایجاد بستر‌ تصمیم‌گیری عاقلانه‌تر توسط مردم به دور از هیا‌هو‌های تبلیغاتی و بر اساس اطلاعات منتشر شده خواهد‌شد. پیوستن به این پویش، حرکت مجلس آینده به سمت مجلسی مطلوب و کارآمد را سرعت خواهدبخشید.

اما وظیفه ما مردم چیست:

گام اول: دریافت فایل میثاق‌نامه شفافیت داوطلبانه از سایت pooyesh.majlesnama.ir مطالعه دقیق و چاپ آن

گام دوم: مراجعه به نامزد انتخاباتی مورد نظر و درخواست پر کردن جداول و امضا صفحات میثاق‌نامه

گام سوم: اسکن صفحات امضا شده همراه با کارت شناسایی نامزد انتخاباتی و بارگذاری تصاویر در سایت پویش

گام چهارم: انتظار جهت تایید و انتشار عمومی اطلاعات در سامانه شفافیت داوطلبانه