ابلاغ بخشنامه «ضوابط اجرایی ماده ۷ قانون شفافیت در انتخابات مجلس» توسط بانک مرکزی

  • ۲ آبان ۱۴۰۲
  • ۱ دقیقه زمان مطالعه
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: علی حسن‌زاده
  • لینک کوتاه:

بانک مرکزی طی بخشنامه ای «ضوابط اجرایی ماده ۷ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد. متن بخشنامه شماره ۰۲/۱۷۷۹۲۳ به تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۵ صادره از […]

ابلاغ بخشنامه «ضوابط اجرایی ماده ۷ قانون شفافیت در انتخابات مجلس» توسط بانک مرکزی

بانک مرکزی طی بخشنامه ای «ضوابط اجرایی ماده ۷ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد. متن بخشنامه شماره ۰۲/۱۷۷۹۲۳ به تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۵ صادره از سوی این بانک به شرح زیر است:
به استناد ماده (۷) «قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» و تبصره ذیل آن؛ «داوطلبان موظفند حسابی را جهت واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه های انتخاباتی، نزد یکی از بانک‌‌های دارای مجوز از بانک مرکزی، تعیین یا افتتاح و هنگام ثبت نام و یا درخواست مجوز توسط احزاب، شماره و مشخصات آن و گواهی بانک مربوطه را در این‌ خصوص ارائه دهند. بانک افتتاح‌‌کننده این حساب مکلف است در ضمن برگزاری انتخابات و همچنین پس از آن اطلاعات مربوط به حساب‌‌های یاد شده را بنا به درخواست رسمی وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت جهت اقدامات قانونی لازم در اختیار این مراجع قرار دهد».
بر این اساس و به منظور تسهیل و تمهید شرایط لازم برای اجرای یکسان و دقیق حکم قانونی یاد شده در سطح شبکه بانکی کشور، مجموعه الزامات و احکامی به شرح پیوست ابلاغ می‌شود. لذا مقتضی است دستور فرمایند با توجه به اهمیت موضوع و آغاز ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ۲۷‏/۷‏/۱۴۰۲ لغایت ۳‏/۸‏/۱۴۰۲، مراتب حداکثر تا روز چهارشنبه مورخ ۲۶‏/۷‏/۱۴۰۲ به تمام واحدهای ذیربط و شعب آن بانک ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.‏

 

برای دانلود فایل پی دی اف «ضوابط اجرایی ماده ۷ قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» کلیک کنید.