قالیباف: امکان اجرای داوطلبانه شفافیت در مجلس فراهم شد

  • ۱۱ دی ۱۴۰۱
  • ۱ دقیقه زمان مطالعه
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: شفافیت برای ایران
  • لینک کوتاه:

رئیس مجلس در صحن علنی روز یکشنبه، ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۱: طرح شفافیت قوای سه‌گانه به جهت رفع ابهام به کمیسیون امور داخلی کشور ارجاع شده تا ابهامات بخش مربوط به شورای عالی نظارت مرتفع شود. شورای نگهبان اشکالی به بخش […]

قالیباف: امکان اجرای داوطلبانه شفافیت در مجلس فراهم شد

رئیس مجلس در صحن علنی روز یکشنبه، ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۱: طرح شفافیت قوای سه‌گانه به جهت رفع ابهام به کمیسیون امور داخلی کشور ارجاع شده تا ابهامات بخش مربوط به شورای عالی نظارت مرتفع شود. شورای نگهبان اشکالی به بخش شفافیت مجلس نگرفته لذا اگر سایر مباحث نیز تعیین تکلیف شود این طرح به قانون تبدیل خواهد شد.

با توجه به تأیید بخش شفافیت مرتبط با مجلس ما در پارلمانی مجازی مجلس که راه‌اندازی شده گفتیم شفافیت برای دوستانی که داوطلب هستند می‌تواند اجرا شود. مرکز انفورماتیک نیز این کار را انجام می‌دهد بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس در ادامه به موضوع طرح شفافیت قوای سه‌گانه اشاره کرد و افزود: تشکر می‌کنم از رئیس مجلس که این طرح را از یک ماه و نیم قبل که در دستور بود، گفتند با توجه به تأیید بخش شفافیت مجلس در طرح مذکور توسط شورای نگهبان، می‌توانیم آن را به صورت داوطلبانه در پارلمان اجرا کنیم و در سامانه مجلس این موضوع اجازه داده شده لذا خواهشمندیم تا هرچه سریعتر آن را عملیاتی کنند تا سایر قوا نیز نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

وی یادآور شد: اگر شفافیت باشد مشخص می‌شود گرانی ارز به چه دلیل است و سود آن به جیب چه کسانی می‌رود، همچنین مشخص می‌شود کدام شرکت دخانی مانند BAT یا GTI چقدر ارز از کشور خارج کردند و پول آن به جیب چه کسانی می‌رود. همچنین اگر شفافیت تحقق پیدا کند قوانین اجرا و مشخص می‌شود که عدم ورود خودرو به چه دلیل بوده و چه کسانی در این زمینه سود یا ضرر کرده‌اند.

مشاهده وضعیت طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها در سایت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی

طرح شفافیت قوای سه گانه