شما در موقعیت‌های تعارض منافع چه تصمیمی می‌گیرید؟

  • ۳۰ دی ۱۳۹۹
  • 2
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: شفافیت برای ایران
  • لینک کوتاه:

همه مردم، هر روز در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که باید دست به انتخاب بزنند. انتخاب‌هایی که گاهی ساده‌هستند و گاهی پیچیده؛ گاهی فقط بر زندگی شخصی‌شان تأثیرگذار است و گاهی بر زندگی گروهی از مردم. بعضی افراد گاهی در مسئولیت‌هایی […]

شما در موقعیت‌های تعارض منافع چه تصمیمی می‌گیرید؟

همه مردم، هر روز در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که باید دست به انتخاب بزنند. انتخاب‌هایی که گاهی ساده‌هستند و گاهی پیچیده؛ گاهی فقط بر زندگی شخصی‌شان تأثیرگذار است و گاهی بر زندگی گروهی از مردم.

بعضی افراد گاهی در مسئولیت‌هایی قرار می‌گیرند که وظیفه‌شان حفاظت از حقوق مردم است ولی در موقعیت‌هایی، بین منافع شخصی و منافع مردم، مقابل یک دوراهی قرار می‌گیرند؛ دوراهی‌ که ممکن است منجر به فساد شود

.
برنده مبارزه با فساد، حکومتی است که موقعیت‌های تعارض منافع مسئولین خود را مدیریت کند. «کتاب تعارض منافع در بخش عمومی؛ انتشارات شفافیت و پیشرفت اندیشکده شفافیت برای ایران»

 

کارگروه تخصصی تعارض منافع اندیشکده شفافیت برای ایران، با انجام پژوهش‌ها و پروژه‌های اجرایی مختلف در این زمینه، به تازگی، نتایج تحقیقات و تجربیات خود را در قالب کتابی با عنوان «تعارض منافع در بخش عمومی» منتشر کرده است. «تعارض منافع در بخش عمومی» در چهار بخش و یازده فصل منتشر شده است؛ در بخش اول کتاب، مفاهیم پایه‌ تعارض منافع نظیر ریشه‌شناسی مفاهیم، تعاریف مختلف و چارچوب مفهومی آن بررسی شده است. در بخش دوم، دسته‌بندی تعارض منافع و اشکال آن ارائه شده و پیامدهای تعارض منافع در جوامع، سازمان‌ها و افراد در بخش سوم کتاب با عنوان پیامدهای تعارض منافع بیان شده است. نهایتا در بخش آخر، ملزومات سیاست‌گذاری برای مدیریت تعارض منافع، راهکار‌ها، روش‌های مدیریت تعارض منافع و همچنین بررسی تجارب دیگر کشورها نظیر ایالات متحده و کانادا در مدیریت تعارض منافع، بیان شده است.

این کتاب شامل دو پیوست نیز می‌باشد. در پیوست اول، قوانین مرتبط با مدیریت تعارض منافع در جمهوری اسلامی مورد نقد و بررسی قرار گرفته و در پیوست دوم به دلالت‌های دینی این مفهوم پرداخته شده و گام‌های نخست تامل و تفکر جهت پژوهش‌های دینی، برداشته شده است.

این کتاب در ۴۶۰ صفحه توسط انتشارات شفافیت و پیشرفت، وابسته به اندیشکده شفافیت برای ایران به چاپ رسیده که می‌تواند راهنمایی برای همه پژوهشگران، اندیشمندان، کارگزاران و فعالین مدنی مبارزه با فساد در کشور باشد.

برای تهیه کتاب با شماره تلفن ۰۹۳۹۱۳۱۷۶۳۷ تماس بگیرید.