فایل اکسل لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور

  • ۱۱ دی ۱۳۹۹
  • ۱ دقیقه زمان مطالعه
  • بدون دیدگاه
  • نویسنده: شفافیت برای ایران
  • لینک کوتاه:

بودجهٔ کل کشور برنامهٔ مالی دولت است و برای یک سال مالی توسط توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تدوین می‌شود. لایحهٔ بودجه پس از تصویب در هیئت وزیران به مجلس ارائه و پس از تصویب و تأیید شورای نگهبان از مجلس به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود. طبق قانون محاسبات عمومی […]

فایل اکسل لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور

بودجهٔ کل کشور برنامهٔ مالی دولت است و برای یک سال مالی توسط توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تدوین می‌شود. لایحهٔ بودجه پس از تصویب در هیئت وزیران به مجلس ارائه و پس از تصویب و تأیید شورای نگهبان از مجلس به رئیس جمهور ابلاغ می‌شود. طبق قانون محاسبات عمومی «این بودجه حاوی پیش‌بینی درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار و برآورد هزینه‌ها برای انجام عملیاتی که منجر به نیل سیاست‌ها و هدف‌های قانونی می‌شود» است.

 

انتشار فایل بودجه یکی از الزامات شفافیت بودجه است اما نکته مهم در این موضوع فرمت انتشار است. متاسفانه دولت فایل بودجه را در قالب PDF منتشر می‌کند. این فرمت اجازه هرگونه محاسبات و ارزیابی بر روی اطلاعات را از مخاطب می‌گیرد. فرمت مناسب برای انتشار فایل بودجه، فرمت اکسل است.

با همت برخی از دغدغه‌مندان این حوزه، فایل بودجه ۱۴۰۰ با فرمت اکسل آماده شده است که در ادامه می‌توانید آن را دانلود کنید:

فایل اکسل لایحه بودجه ۱۴۰۰